Fontana Resort Bad Nieuweschans gaat over naar de Quality Wellnessresorts

Fontana Resort Bad Nieuweschans is verkocht aan de Quality Wellnessresorts van de familie Dolman. De overname is een feit per 14 maart.

QWR, onder leiding van Directie Hans en Fabian Dolman, is voornemens fors te investeren in Fontana; ca. 20 miljoen en rekent op een groei van 130 banen in de komende 5 jaar.
Het complex krijgt een nieuwe naam: Thermen Bad Nieuweschans.

Directeur/ Aandeelhouder Jos Keizer is tevreden met de verkoop waarvoor hij als grond, zakelijke en persoonlijke redenen noemt. Hij voorziet dat Fontana als onderdeel van QWR zich verder zal blijven ontwikkelen in de veranderende sauna-markt en nog aan belang voor de regio zal winnen. Fontana is een gezond bedrijf, met enthousiaste medewerkers.

QWR is na IWR (International Wellness Resorts) de grootste speler op de Nederlandse markt. Naast Thermen Bussloo is de groep sinds 2017 eigenaar van Thermen Soesterberg en is zij bezig met de ontwikkeling van het nieuwe complex; Thermen Berendonck in Wijchen bij Nijmegen, dat op 1 mei 2019 haar deuren opent.

Van oudsher kent Fontana thermaal baden. Later is daar de een beautycentrum, saunacomplex en een hotel aan toegevoegd. Fontana Resort Bad Nieuweschans bestrijkt een bredere doelgroep dan de saunamarkt: In 2019 is Fontana voor de derde keer op rij in de ANWB verkiezing, verkozen tot het leukste uitje van Groningen.

30% van de bezoekers aan Fontana is Duits. Dat heeft zowel te maken met de ligging dicht bij de Duitse grens als met het geboden product en het serviceniveau.

0 antwoorden

Meepraten?